måndag 6 oktober 2014

Men du

Ändra sig, lägga om och göra rätt. Små ord som är märkligt stora. Jag har lärt mig att sånt just stannar där, som ord. För att saker ska förändras krävs det frön som man implementerar i vardagen, i de mest självklara situationerna. Överdrifter åt en riktning för att nå kanske 1/10 av det man önskar... och då tvingas man vara någon annan än sig själv ett tag, för det är svårt att vara sig själv och samtidigt ändras.

En stor del av mig har ändrats. För jag tittar tillbaka och skäms, får dåligt samvete. För hur jag bemött min man och mina barn ibland. För att förlåta mig själv så visste jag ju inte bättre. Man kan inte vara så erfaren genom något man ännu inte erfarit. Och livet går ju vidare ändå.

Men imorgon kan jag förstå. Imorgon kan jag veta bättre. Och om jag sköter min del av avtalet så kan allas pusselbitar landa närmre varandra för att slutligen passa ihop någorlunda.  Ett okomplett pussel, ett pussel under konstant förändring. Precis som vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar