tisdag 3 maj 2011

Kamrater

Godmorgon godmiddag godkväll

Min inre almanacka är inte riktigt i ordning,
men jag vet att mycket står skrivet så bli inte alltför arga om jag glömmer bort er emellanåt.

I fru Saarnaks regelbok står barnen först (såklart) och mannen därnäst (ju) och sen så måste man ha pengar (helst) och då måste man planera (väl?) så det är det jag försöker göra.

Där längst ner på listan så ser jag er,
fullt överlevande och levande ändå.
Jag är inte oumbärlig men jag är ändå en vän!

Hej alla mjuka glada livsnjutare,
jag saknar era prat om problem och totala oproblem.

Ni är som närmast när ni är allra längst bort

Får jag höra om den där killen som ville ha den där tjejen men som inte ville
vara kille för killar är idioter, får jag höra om det?

Berätta era sagor om utgång som slutat med nedgång,
ledstång och hemgång.

Idag har jag borstat tänderna,
tvättat kläder,
förundrats över barnens utveckling,
älskat (ja känslan alltså)
och gjort soppa i vattenpölar.

Soppan hällde vi ner i gatubrunnar som leder till dom fattiga katamaranerna (enligt pippi),
det är härligt att få var med när barnen drömmer sig bort

Men nu vill jag helst höra era drömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar