måndag 27 februari 2012

det här är en blogg och inget facit

gör det som känns rätt men försök inte rättfärdiga det som känns fel.
instinkten är inte styrande när man misslyckas, det är bs. det är ens oförmåga att lita på instinkten.
våra obegripligt stora behov att lyssna till egen negation, andras åsikter, tidigare beslut.
vi vet ju inte vad vi slänger oss in i, nä aldrig någonsin.

släpp rädslan för rädslan att misslyckas leder genvägen till misslyckande och du kommer inte hitta den lyckan du så innerligt söker där. när du passerat samma trädstam för 120e gången, förstår du inte då? du borde sett mitt namn inristat i stammen för jag kom aldrig någonsin framåt. varför jag sög tag i livet och struntade i att vara ledsen. varför jag förstod mitt eget värde och andras. det finns inget svar, det är svaret.

själv är bäste dräng och det här är mitt liv, min värld och min historia.
det är fullt möjligt att förstår varför andra älskar en och ändå förstå varför man kan bli hatad.
mina barn kommer skapa egna världar att observera och delta i, dom är inte brickor i mitt spel, jag vill lära dom ha egna atmosfärer.

min instinkt säger åt mig att sluta skriva nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar