måndag 13 februari 2012

intensiva berit

lägg pappren på hyllan och benen på ryggen.

mata vetenskaper, sedermera kunskaper, väck lustan till lusta med massor av kaffe.
var där med barnen, var DÄR med barn, var förfan där för barnen.
nä det är för mycket, jag väljer lite och räcker till.

utan tusentals sidor av historia väljer jag här, nu och dammtussar.
jag drar fram genom dagar av planer för imorgon men nu,
för här kan jag göra något.

effektivisera effektiviseringen, se här vad jag kan!
fyfan vad tragiskt men vilken lättnad.

så krymper ljuset och månen slår ner,
benen är böjda under kroppen och fönstret är öppet mot kylan.
jag hittar hem i kudden med en tv som pratar men jag hör ändå inte
för dagarna klättrar och livet är så nära som det aldrig förr varit.

det är öppet för mörker, allting står på glänt just nu.
jag är orädd och osvag, jag är stark

jag är alfons
jag är precis sådär stark som alla andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar