onsdag 1 februari 2012

ett tu tre

2012 kommer att bli en kalender, laddar inför varje ny lucka.
har så mycket som ligger och pyr, grubblar och väntar.

förutom mitt högst analytiska sinne för vardagliga ting så bekommer mig
inte mycket just nu. min lilla ruta, min egen ram och mitt eget sinne för
välmående och familjen, thats pretty much it.

i den rutan finns lika mycket plats för de andra 3 rutorna i mitt liv såklart,
och även de rutor som inte finns lika nära.

skrupsler och snår är ansade, jag når mellan backen och taket,
jag är nog den bästa jag som jag varit.

jag längtar inte efter att vara obotligt lycklig och hoppa mellan stjärnorna,
jag har varit där bitivs och det kräver sitt fall.
jag njuter stundvis av att vara allt utöver övermänskligt harmonisk,
precis så stressad och glad, ledsen eller arg som stunden ger.

ger gärna ordet "normal" ett uppsving, slår ett slag för den räta linjen

är fullständigt ok med falla in i ledet om det får vara med rätt personer.
struntar egentligen i ögon som rullar och isiga sköldar.

jag deltar inte i ett krig så jag hissar ingen vit flagg,
överlåter makt och undergivenhet till de som vill ha det.

en panata i pansar, likväl en i glas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar