torsdag 11 augusti 2011

önskelista

kära kära tomten...

jag önskar mig jättemycket! jag är inte blygsam och jag vill ha det nu stört.
för dom allra flesta eller ja, för alla, önskar jag lite själslig jävla frid...
men det tar lång tid för oss att lära oss leva med oss själva så skänk oss även lite tålamod.

skänk oss njutningen i det vi gör, skänk oss mindre av tillfredsställelsen att skylta med det för andra.
du lärde oss en gång hur trevligt det var att GE, att få var sekundärt,
lär oss det igen för det har vi glömt!

skänk oss att allt kan vänta, att måsten är påhittade.
ge mig en ny hjärna utan känsla för detaljer.
ge mig ett hjärta utan förmåga att brista,

lägg i min strumpa motivation till motivation och energi därpå.
under julgranen tolerans och fortsatt glöd trots motstånd.

och låtom vår julstjärna lysa över oss och vare oss nådig,
amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar