torsdag 20 mars 2014

Jag är

Så kommer det ständiga huvudbryet.
I rinken möts dem, kvinnan vs mamman, så fyllda till bredden med olika behov och så trånande efter olika saker.

Det finns inga regler, jag måste själv välja. Som att välja mellan mig själv eller barnen...

Då väljer jag ju barnen?
Men barnen mår ju inte bra om inte du mår bra?
Jaha, men då väljer jag mig den här gången då.
Men hallå! Om du är borta för kvällen kanske bebisen får värre magknip?
Ok. Men då väntar jag lite då.
Du, skärp dig! Du är inte oumbärlig och din man fixar nog biffen.
Fint, då tar jag en liten tur.
Javisst, det ser ju snyggt ut att lämna en så liten och ställa till det på hemmaplan.

Jag stannar hemma?
Skämtar du?! Gå iväg och gör något annat några timmar så du kan fungera som människa, mamma och fru!

En ängel på varje axel, djävulen sitter i huvudet. I valet. I samvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar