fredag 21 mars 2014

Äcklets begär

När jag sitter hemma i oskuldens fästning, bland blida skämt och dygdiga moraliska tankar, är längtan efter utekvällar bland klirrande glas, överkonsumtion och midjelåga urringningar så långt borta. En del i det är säkert ditpräntat... ty som förälder bör du alltid längta hem. Amen.

Hem hem i rosa tyll och fluffig lusekofta. Kanske just därför man längtar efter snusket? Förbjuden frukt smakar öl och cigg? Människor att se ned på och förakta, samtidigt som man faktiskt intar deras domäner för en kväll, ja kanske t om beundrar deras osunda leverne?

Samvetet gnager men jag låter lusten leva lite ikväll och trotsar alla spöken. Kom krogbråk och spyor Kom köttmarknad och tårar! Jag är ju inte förmer för att jag är en avlägsen besökare. Jag längtar också efter snusket. Jag tror vi har behovet att grisa, det är bara så. Det är mänskligt att vara en gris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar