måndag 17 mars 2014

Träning!

Helt chockerande var jag inte i så dålig form. Detta är både bra och dåligt då man lika gärna skulle kunna vänta ut ett par månader till med fötterna på bordet, pillandes navelludd... för att sedan möta en massa extrakilon och motstånd. Nej tack.

När jag väl gör något, inte så ofta, gör jag det baske mig ordentligt!!

Peppar mig genom bilduppdatering och vägande. Borde egentligen även mäta då det kan vara tydligare men har bara linjaler vilket ju kan vara lätt missvisande och tvådimensionellt.

Jag skryter inte än, nä de bilder jag har är motsatsen. Behöver se utvecklingen för att inte bli blind *mamorektiker.

Är 180 lång. (Läs 178, 5). Väger nu... (Går till vågen) 78. Det står stilla där.
Siktar på att inte växa på längden och krympa ca 8 kilo då. Borde inte vara omöjligt men en får se! Fokus på stark rygg, armar så man orkar släpa på barn utan att rygg/axlar faller isär.

Maten blir som sist. Mindre onyttigt som vitt mjöl, mjölk socker. Mer grönt. Det funkade sist. Innan graviditeten var jag nog i min bästa form sedan gymnasttiden! Kanske därför återhämtningen gått snabbare denna gång (?).

Let the game begin...

*mamorektiker = Ja jag har hittat på ett eget ord men har bevis på att det existerar! Kroppen känns lätt efter förlossningen så man inbillar sig vara smidig och blir chockad när smaljeansen inte går över låren. Nästa dag vill man inte lämna hemmet för man tror folk kommer viska och peka. Varannan-dag-självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar