torsdag 8 maj 2014

2014-05-08

Dagen då jag skulle testa att andas mig igenom allt...
Mest för att inget funkar mot trots och sömnbristen slår nya rekord,
jag orkar inte ta dusterna för tillfället. Jag startar hellre kuddkrig och
agerar 5 år gömd bakom soffan tills det lugnat ner sig.

Regler schmegler! Sitta vid datorn och uggla, utöva självuppfostran,
iiiiin och uuuuuuut...

Vad sas>? nääää skitsamma. Hantera konflikterna själva för jag dricker kaffe.

Jag kan klä er, mata er, rapa er, kissa er, allesammans! Pappa med om han vill.
Jag gör det per robot och drömmer om en drink på playan, avstänger från bekymren, anammar dimman på vägen mot ljuset.

Njutningen i att lägga något mjukt på golvet och ligga där, vara klätterställning, nära er men så långt borta.

Måndagssur blir iiiiiiiin och uuuut. Vem har energi att tjura>?

kl 10.20 har jag varit vaken i 5 timmar. Men vaknade en gång i soffan med dreglande mungipa. Kroppen tyngre än någonsin. Blybenen mot frukostbordet. Varje steg mot kaffe en evighet. Filtret på andra sidan köket(!)... nähe, det hade bytts plats av praktiska skäl... praktiskt! En halv skopa extra.

Men frågar någon om jag är lycklig svarar jag ja! Och jag ljuger inte för jag saknar inget... jag har allt i överflöd. Ni kan få lite av mig om ni saknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar