torsdag 29 maj 2014

Hälsan

Känner mig mucho nöjd över mig själv som lyckas förnytterliga (inom t-rextår) mig själv och familjen genom att ersätta mindre nyttigt i matlagning.

t ex så görs våra pannkakor (hittills, strävar alltid mot bättre) såhär;

8 dl mjölk, vatten, havremjölk, vilken som!
4 ägg
2 dl havregryn (idag fiberrika)
2 dl mjöl
ett par matskedar vetekli
2 finrivna morötter

steker i några droppar olja varje pannkaka,
idag serverade jag med lättsockrade hemmagjorda hallon och grädde.

Ibland blandar jag ned rivna äpplen och kanel, det älskar kidsen! :-)

jag grundade med en halv avocado för att inte svulla pannkakor dessutom *2 poäng i himlen*

hoppade även över pastan till lunch! :-O det händer typ aldrig, även om jag skurit ned.
har även ersatt denne med bulgur i flertalet rätter.

Har tvingats tona ner träningen pga Olles jobb på bortaplan och kroppens skick... har blivit påverkad av pollen och stressen har gett mig afte (svåra munblåsor) så försöker att inte stressa upp mig över detta. Imorgon ska jag försöka träna lite... har tidigare tränat upp till varje dag och det är kanske lite mycket ändå :-/

Yogar lite när jag känner för det, det känns bra att fokusera lite mer inåt just nu.

En allmän rening av kroppen och lite lugn är nog vad som behövs.

Over and out.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar