söndag 11 maj 2014

Rut hurtig

Viktnedgång NÖLL diet NÖLL

Självbehärskning =0.
MAAAAAT!!

Om ni i sommar undrar vem tjejen m kylskåpet är...

Känner mig helhurtig och fit tills jag möter spegeln i gymmet. (Kan nån ta ner den?) Men biffigare blir jag nog!

Mycket vetenskap och kritik rullar kring ämnet träning och diet. Man strävar efter så olika saker... efter 3 barn och snabb viktpendling bör man vara tacksam för att bukskinnet inte dinglar över byxkanten när man går kanske? Men det beror åter på målet...

Mitt mål handlar mest om kontroll.  Jag vantrivs när delar av ens kropp dallrar mycket eller känslan av att  allt inte "hänger med"... jag vill att min kropp är en enhet, en enda kropp där alla lemmar känns fasta och spänstiga när jag springer. Låga krav? :-) jag vill inte behöva köpa kläder a la speciale heller! Skönt att som för ett år sedan bara plocka ut sin storlek och hänga på.

Jag tror inte på dieter. Det känns ohållbart! En allmän förbättring av matföret och motion man gillar minst 2 ggr per vecka. Mindre portioner. Mindre fett. Mer protein. Mer grönt. Mer vatten. Vatten som måltidsdryck. Ja, så jobbar jag med förändring....

Vikten står ändå rätt stilla nu för mängden mat. MAAAAT! Amning gör en hungrig. Träning gör en hungrig. Trötthet gör en hungrig.

Längtar osunt mycket ned i vikt. Men lever inte osunt.

Mammorexia är denna gång inte total. Jag tränar. Och tränar. Och tränar. Och är snäll mot kropp. Matar. Klappar medhårs. Men är ändå inte helt frisk,  för jag längtar så efter en kropp jag inte har och kanske aldrig kommer få igen.

Nu stänger jag igen ytligheten för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar