måndag 18 oktober 2010

slank som en flaska och fertil som en frögurka

fann mig till rätta i ett hörn av öppnis, med en tidning om föräldraskap och en artikel om "MILF`S".
underligt fenomen det där. lätt att tänka att det är ännu ett krav som skapats ifrån männen men jag skulle nog snarare tro att det skapats av kvinnorna själva. att uppnå det "omöjliga", att se vältränad och alert ut trots att man är nyförlöst. någon slags omänsklig skönhet.

det ouppnåeliga är idealet. så har det ju egentligen alltid varit. hy som siden, rynkfri trots att man passerat 50, inte ett stretchmärke eller någon degmage som avslöjar att man burit och fött barn. bröst vid hakan, alltid tid för sminkning och håruppsättning.

men en MILF är ju fortfarande i betraktarens ögon... dom flesta män som lever ihop med en kvinna dom älskar kommer ju antagligen att se kvinnan med guldskimrande kanter oavsett vilka små skavanker som uppkommer genom livet. och vice versa. kan ju bara tala för mig/oss men jag tror nästan guldskimret bara ökar genom allt man upplever ihop, även om det tillför ärrvävnad och tyngdkraft.

men för de flesta kvinnor verkar idealet alltid vara densamma... trådsmal, bystig eller åtminstonde fast i kroppen. välvårdat långt hår och en lagomt smakfull utstyrsel, inte för ung och inte för gammal.

för kvinnor ska kvinnan vara ouppnåelig, eftersträvansvärd, en gudinna, så lagom och ändå helt jävla omöjlig. lagom jämställd; ena benet i en modern affärskvinnas politiskt korrekta värld, det andra i bullbakandets och barnpassandets.

jag tycker synd om oss som aldrig kommer kunna vara ense om att vara oense, respektera varandras olikheter och prioriteringar, se kvalitéer bortom polarn o pyret, vällingflaskor och sockiplast. våga närma oss varandra i en tro på att det finns bakomliggande orsaker, en slags naiv positiv inställning till andra kvinnor. för vi vet väl alla hur tufft det kan vara? men vi kan också lära oss av dom som ser grönt gräs.

vet att det existerar, men det behövs mer...

och ropen ska skalla, lagom perfekt morsa till alla!

dagens ps: ja, jag vet att det finns män också men nu är det svårt för mig att se saker ur en mans perspektiv. så gör en egen blogg då! damn it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar