tisdag 5 oktober 2010

komprimerad semester

i stora drag...

åka bil, åksjuka, åke, tjafs och föräldrahem.
kälarneresa, nyfödd, familjen, tjafs, trötthet och frost.
backeresa, dunderklumpen, tjocksocksmys, kärlek,
trötthet och reda.
kärlek, mildhet, familjen, kramar, utveckling och sämja.

slutligen i hemmets ro, jetlag men med ett lugn.
ibland krävs faktiskt ett jävla helvete för att skapa ett lugn!

lösningen ligger inte alltid i långa samtal, frustration och lösningar.
facit finns inte alltid nergrävd inom oss att plocka fram som långa maskar.
ibland får man titta utåt, se annorlunda, prata om annat.
ibland finns kärleken på andra ställen än i de gamla uttjatade kläderna på golvet.

jag tror jag tycker om mig själv nu,
men jobbar hårt för att älska mig.

dagens kära bullen: har min bukmuskulatur gått av på mitten? hört talas om att det händer många i samband med graviditet och nu verkar det alltså ha hänt, det känns som ett helvetesgap där i mitten. då måste jag alltså sys ihop igen för att bli av med klumpen? *gulp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar