onsdag 17 november 2010

mayday mayday

runt lyckan snörpte sig ett gastkramande rep...
fastän jag nu har spädbarnsovmorgon så känner jag mig så förbannat utmattad och livlös.
träning och fart ska göra en piggare, jag känner mig bara så trött.
hemmet står på vänt, matlagningen är halvhjärtad och halvfabrikat, kärleken står på vänt, föräldraskapet alltid med mycket om än utav ett slitet hjärta, halvfabrikat.

jag vet vad som krävs av mig och gör hälften.

kastar ut en livboj och kostar på mig ett leende

jag drömmer desto mer och längtar efter längtan.

tror ni på tomten?

behöver en pausknapp så jag hinner ikapp, istället verkar jag pausa mig själv medan livet rusar brevid.
jag ser och förstår allt men kan inte deltaga, frånvarande, undanstoppad.

alldeles för mycket tv nu... M ser just nu på willy (igen) men jag kan inte sätta stopp, säga nej eller ge några andra förslag. det finns inget i utbyte just nu, ingen idérik eller lekfull mamma.

planer ger hopp,
orken sätter stopp,
och räven raskar över isen.

dagens dubbel: 2 barn alltså... hur klarar man 3 och 4?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar