tisdag 30 november 2010

finns här några snälla barn, eller kanske pappor?

M skulle hjälpa till att jula hemma. Vi bestämde att hon fick välja en prydnadstomte på stan, rättare sagt på stans mesta affär klippet! något diskret helvitt tänkte jag, lät henne välja bland några vita tomtar i diverse positioner. själv blev jag överförtjust i en arg trädgårdstomte. men nu skulle alltså M välja. hon blev överförtjust i en oversizead tomte på en enorm gris som nu pryder våran gräsliga tjock-tv. tack ungen!

även en adventsstjärna inhandlades men den har jag inte lyckats få ihop en, sånt där kräver tydligen teknikkunskaper utöver det vanliga.

herr O som skulle lämna sin fru blott för kvällen/natten lyckades komma hem först ett och ett halvt dygn efter avresa. detta efter en rätt så späckad vecka och några trötta tårar från frun. men det gick hyfsat. det som är svårt är att M så tydligt visar hur mycket mer uppmärksamhet hon behöver nu när jepson stjäl hela min kropp och tålamod. i tårar föll hon så till slut ihop på sängen och sa att hon var trött, sen fick jag inte resa mig ifrån sängen. -du måste ligga mamma, sa hon. den lilla ledsna jänteungen. det är verkligen såhär när O är borta länge, vi behöver att han lyfter undan jepson en stund så vi kan få bara vi-tid. sen så behöver ju mamma lite vilotid också.

dagens +: tror jag lyckats pussla ihop ekonomin klappar till trots. känns riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar