tisdag 9 november 2010

melankoli- från ett glashjärta till alla andra

när hösten kommer brukar mörkret fånga mig och släpa mig längs grusiga trottoarer.
konflikter står på schemat när tröttheten får bestämma och det slutar inte som i vanliga fall med resonerande och slutsatser, det slutar snarare med tårar och rödsvullen näsa.

har dock inte känt av så mycket i år... har lovat mig själv att vägra vinterdepression och tvinga mig till träning, solning och allt som eventellt kan göra lite nytta när man är ett känsligt knytt som jag.

men ännu är allt som det ska. förutom den ekonomiska klådan (som alltid verkar klia) så är tillvaron rätt ljus. jag har en hel del att se fram emot och julstämningen har redan börjat infinna sig, tiden finns inte att bryta ihop.

bokade biljetter, färdiga klappar, planer på fler klappar.

Snöstormen kom idag och förutom det snöslask som slår mot ansiktet så gör det mig inte nämnvärt mycket,
bara att utevistelser blir tillfälliga och barnen febriga.

dagens dumle: jag vet vad jag vill och nu kan inte mycket stoppa mig, bara pengarna... alltid pengarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar