fredag 3 september 2010

kära dagbok...

körkortstudierna har börjat.
pappa barnvaktade igår och jag tror m missade att jag gick för hela världen rasade tydligen efter en stund. hon varvade genom protester, ha sönder saker och gråta förtvivlat. jag fann henne sovandes i sängen, snyftande i sömnen. morfar fick tydligen inte prata med henne utan hon gick in på rummet och lade sig.
lilla snyftande m, mitt mammahjärta brast ett par gånger när hon i min famn hulkade fram sin stora ledsamhet.
DÄRFÖR gott folk bör man alltid var extra tydlig med små barn att man tänker lämna dom, oavsett hur ledsna dom blir vid själva avskedet. samt inte ha pippi på tv:n samtidigt eftersom det avleder dom från denna viktiga information.

idag har tvättning och städning utgjort förmiddagen. fann ett utav våra populära husdjur i en klädhög, silverfisken gertrud, hon trivdes tydligen där smutsiga kläder möter rena. man blir lätt trött av att ha skadedjur hyfsad renlighet till trots. fick ändå höra att skulden inte låg hos den boende utan i gamla hus som är otäta och lätt skapar små fuktiga håligheter i väggarna.

fyfan vad mycket onödigt mycket kläder och skor vi har kvar. ja, helt oanvändbara dessutom, med stora hål rakt igenom och sulorna avslitna. dom fick hamna i sopsäcken..

mitt i allt gjorde jag chokladbollar (?). av någon anledning så kändes det rätt, men åt andra sidan så känns det sällan fel.

när ska jag lära mig spela gitarr på riktigt?

dagens lärka i skyn: säger åt mig själv att sluta bli arg och det funkar faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar