onsdag 1 september 2010

modell herr och fru saarnak

herr saarnak: 28 år gammal. Utbildad gymnasielärare som numerar arbetar som industrimålare.

fru saarnak: 27 år gammal, föräldraledig sedan 2 år tillbaka, dessförinnan utbildad undersköterska och flera års arbetsliv i bagaget.

barn nr 1: M är 2 år gammal och spenderar 3 dagar i veckan på förskola.
barn nr 2: J är 4 månader gammal och spenderar sina dagar på hemmaplan.

till familjen hör även ett stycke katt (laser) och några silverfiskar som dyker upp i diverse matlagningstillbehör emellanåt.

vår 3a är av den storleken så man kan gömma sig bakom en gardin när man behöver utföra sina blöjbehov men inte ställa vagnen åt sidan utan att sätta hinder för garderober och skåp. man kan låtsas ha ett privatliv på toaletten men funderar ändå på att köpa vägghängd tv och en soffa som är ca 5 cm kortare. sovrummet är numera ett sovrum för alla och barnrummet ett sovrum utan sänggäster och avlastningsrum för leksaker och tvätt.

idag lagade jag köttfärs för tortilla till lunch samtidigt som jag kokade köttfärssås till middagen för att tjäna tid eftersom jag är ensam ikväll. dom dagar jag har denna typ att av flyt och fortfarande energi att tulta med bebis och engagera mig i lek med m tycker jag det borde finnas fina husfru-priser att dela ut.

igår deltog jag ännu en gång i yoga och jag misstänker starkt att ledaren har lite utav en hypnotiosk förmåga.
först flåsar hon oss utmattade av syrebrist och sen får hon oss att hitta vårat inre "tredje öga". jag är inte bara lite skeptisk mot mantran och inre röster men jag kan verkligen rekommendera yogan som lågintensiv träning för alla som har en stark vilja men är för lata för att springa och svettas.

dagens klump i magen: ekonomin försvann nånstans mellan csn, träningsavgiften och helsingforsresan. nu är det åter dags för matlådor och vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar